Z Waidhofenu do Slavonic



Poslední úsek trati z Kostelce do rakouské Schwarzenavy byl dostavěn roku 1903. Byl dlouhý 27,5 km
a spojoval dolnorakouské město Waidhofen s jihomoravskými Slavonicemi. Vznikla tak spojovací trať mezi Českomoravskou transverzální dráhou a Dráhou císaře Františka Josefa. První slavnostní vlak ze stanice Waidhofen a. d. Thaya vyjel směrem na Moravu dne 21. června 1903. Na snímku je zachycena naleštěná
a vyzdobená lokomotiva řady 97. která si zapózovala před staniční budovou waidhofenského nádraží. Stejně tak strojvedoucí se svým pomocníkem si na sobě dali záležet. A opravdu jim to sluší. Na slavonickém nádraží, téměř o třicet kilometrů dále, očekával příjezd vlaku okresní hejtman z Dačic a jeho kolega
z Waidhofenu, chcete-li z Bejdova. Samozřejmě zde byl i slavonický starosta se členy obecního zastupitelstva a řada dalších hostů. Obě fotografie pochází ze sbírky Miloše Fialy.



TOPlist

  Webmaster - Pavel Albrecht